Hårtips

  • Klipp dina toppar var 8:onde vecka för håret ska vara friskt och växa.
  • Undvik slitet hår genom att krama håret torrt med handduken istället för att gnugga.
  • Massera hårbotten 3 minuter dagligen för att öka blodcirkulationen och få håret att växa snabbare.
  • Unvik slitage, använd värmeskydd på nästan självtorkat hår och föna sedan. Använd sen då din platt -/locktång beroende på vad du vill ha för frisyr. 
  • Snurra du håret runt fingrarna? Sluta nu för att slippa kluvna toppar senare.
  • Håll färgat hår friskt genom att endast färga utväxten, inte hela håret.
  • Har du mjäll? Låt mjällschampot verka minst 5 minuter innan sköljning.

Onsdag

Nu är det onsdag och långledigt! Riktigt härligt. Ska nog ändå plugga lite under dagarna men jag ska även på söndag gå och se jesus christ superstar. Det ska bli kul då det är sista föreställningen. 
 
Idag har jag vart hemma och pluggat på förmiddagen och sedan mött upp mamsen i centrum. Blev även lite ny inhandlat smink. Kommer visa upp det imorgon. Sen på eftermiddagen/kvällen har jag tillbringat borta på telefonplan med klättring. Nu tänkte jag ta och kolla på en film och sedan sova. Blir att se "The lucky one"

Hej, det var länge sen!

Hallå!
Nu är jag äntligen tillbaka. Började med att jag blev magsjuk förra veckan. rättare sagt onsdagkväll och låg nere tills lördagen. Söndagen var första dagen jag var ute i det härliga vårvädret på evigheter. Säger bara fy bubblan för att vara magsjuk, tar så lång tid att återhämta sig efter det. Är inte riktigt ännu frisk och kry efter det, har nog en liten förkylning nu desutom. 
 
Sen när man är sjuk hamnar man efter i skolan så jag har absolut inte haft tid till bloggen och det ber jag om ursäkt för! Men nu ligger jag lite mer i fas och ska försöka komma igång nu med mer tips och ideer!
 

Lever!

Hallå!
Ledsen för bad update men jag had varit sjuk här hemma, nämligen magsjuk. Så har inte direkt gjort så mycket än att försöka bli frisk. Men nu är jag det om jag inte håller på få en förkylning på detta med.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost,

Första maj

Nu får man hoppas att vintern är borta och att vi bara säger hej hej till våren och värmen. Hoppas eran valborg va lika bra som min. Hade en trevlig middag med vänner och sedan vart det att lämna besöket här hemma för lite annat folk. Mycket trevlig kväll! 
 
Idag är det härligt väder och just nu sitter jag ute på baksidan, vilket är härligt så. Har inga direkta planer för dagen utan tar den som den kommer. Blir nog att va ute hela dagen lång!
 

Valborg

Idag är det valborg, och massa studenter som har mösspåtagning idag har man sett. Jag själv har tillbringat förmiddagen med lite sovmorgon och lite plugg. Kvällen nu spenderas med middag med lite gäster och sedan ska jag iväg å träffa lite vänner. Blir en rätt så lugn valborg för mig, men skönt det med. 
 
Imorgon är man ledig och ska väl ta å hitta på något då, på kväällen har jag i alla fall möte att gå på men på dagen får man hoppas på härligt värväder som man kan va ute i. Nu ska jag återvända till middagen och gästerna.
 
Trevlig valborg på er!
 

Måndag

Ledsen att jag inte uppdaterat över helgen, men har inte haft tiden till det. Började lördagen med skrivningen och gick helt okej, sen vart det tåget till västerås för att spendera helgen där med tävling. Det gick helt ok, några personliga rekord blev det och va helt okej att simma i 50 meters bassäng. 
Vi var nog hemma vid 22 igår kväll så jag orkade inte blogga då. 
 
Dagen har innehållit lite plugg hitils och ska väl snart äta lite lunch för att sen va lite barnvakt. Ikväll kör vi igång med träningen som vanligt ;) 
 
 

Träningstips

Att finna sin motivation till att träna kan ibland vara svårt. Men det gäller att hitta sin egna motivation till att börja träna. Men tänkte tipsa om vad det finns för olika konditins träningar. 
 
Löpning Löpning är ett väldigt bra sätt att bygga upp sin kondition på. Det spelar ingen roll hur erfaren man är av det, det går alltid att utöva. En annan fördel med löpning är att det är ett väldigt biligt sätt att konditionsträna på. Ha ett par bra och sköna skor som passar just dig för att du inte ska få några problem.
 
Spinning - Finns det något jobbigare? För ni som har testat på spinning förut behöver jag nog inte berätta hur jobbigt det är. Men för er som inte vet vad det är, är det när man cyklar på en fast cykel i grupp med en ledare som manar på en. Det blir väldigt effektivt då det är skonsamt för kroppen samtidigt som det är otroligt bra träning. Riktigt jobbigt men riktigt bra träning. 
 
Simning - När du utövar simning som konditionsträning så får du mycket mer än bättre kondition. Simningen ger en starkar överkropp och underkropp samt hjälper ryggen mycket. När man simmar så tränar man hela kroppen samtidigt som konditionen blir bättre. Man använder sig till stor del nästan utav hela kroppen i simning, vilket är jätte bra då  dte är skonsamt för kroppen också. 
 
Andra träningsredskap du kan ta användning av som ger en bra konditionsträning är ifall man inte har tiden för att ge sig ut i naturen eller om man har dessa redskap på gymmet man är eller kanske hemma. Då kan man även träna upp konditionen med:
  • Löpband
  • Motionscyckel
  • Roddmaskin
  • Crosstrainer

TGIF

Vädret såg väldigt tråkigt ut i morse men nu har molnen börjat spricka upp och solen kikar fram lite. Ikväll blir det grill premiär för året, ska bli underbart gott! Blir en lugn kväll då jag ska upp för tenta skrivnig imorgon och sedan vitare till västerås för tävling på eftermiddagen. Men det ska bli kul, hoppas bara inte bli så nervös inför skrivningen. 
 
Strax ska jag ta en liten paus i pluggandet för att bege mig ner till centrum och handla lite, sen blir det bara lite mer plugg men en vila ifrån träningen då gänget redan åker till västerås idag. Nu ska jag bara läsa lite till innan bussen går. 
 
Ni enstaka som är mina läsare, vad tycker ni om bloggen? Kom gärna med kommentarer. Känner att jag inte riktigt bloggar om vettiga saker!
 

Energikur

Tips som gör att din hud ser friskare ut och som rensar bort allt smuts inför sommaren nu då man vill få lite bränna. 
 
Mata huden - Har man brist på bl a järn och B12 kan man få en blek och tråkig hud. Men då kan man äta mat som stärker upp huden inifrån. Det kan vara fisk, ägg, mörka bladgrönsaker, färgstarka grönsaker, morötter, omega- 3, raps/oliv olja, nötter, avokado, grönt te och frukt och bär. 
 
Peela - Genom att göra sig av med gamla hud rester, så ser och blir huden mycket fräschare ut. 
 
Vårda - Genom att ge huden lite extra omsorg med en kur av fukt så som en mask, eller kräm som ger extra fukt kan hjälpa till att göra huden len och se fräsch ut. 
 

Make up tips - Enkel stoning

Göra en sotning är rätt svårt ibland men tänkte ge tips på hur jag gör. Jag änvänder mig utav dessa fyra färger:

 

Färgskala från maybeline

Börja med att lägga en primer så färgen sitter. Använd sedan kajalpenna och markera både under och över ögonfransarna. Detta ger en mer intensiv blick. Efter det lägger jag den ljusgråa nyansen på hela ögonlocket. Beroende på hur mörk sotning jag vill ha tar jag den mörk gråa skuggan eller svart skuggan på den yttre delen av ögonlocket och sedan suddar ut upp mot globlinjen. Vill man va extra fin brukar jag sätta dit ett par lösfransar, annars gör jag på en volym mascara. Sen avslutar jag med att lägga den ljusaste skuggan vid brynen. 

 

 


Våren är äntligen här

Vilket härligt väder, jag satt ute och pluggade lite och fick färg på armarna och i ansiktet. Men gäller att man är försiktig eftersom det är nu solen är som starkast. Docck var ju jag i Thailand i vintras och har fortfarande färg efter det, men man ska ändå ta det lugnt. 
 
Dagen i all ära har ägnats åt plugg, men ute i det härliga vädret så det blev litet plus. Kvällen blir det lite träning och sedan lite mys hemma bara, torsdag idag och fredag imorgon. Men helgen blir att ägna sig åt tävling i västerås, så efter min skrivning på lördag tar jag tåget direkt till västerås sen. Hoppas bara tåget inte är försenat eller så! 

Träning

Min nya träningsform har blivit klättring, det är så roligt men riktigt jobbigt. Så nu ska jag nog börja köra den lite oftare då jag har tid över. Man bygger upp en bra styrka och det är vad jag behöver. Med att konditionsträna 5 gånger i veckan så blir det lätt samma mönster, att man bara ligger och gnetar. Men jag vill köra på bra och trimma upp kroppen ordentligt nu, det får ta den tid det tar att nå resultatet jag vill. 
 
Jag tror även att jag måste äta mer än vad jag gör idag för att få i mig den energi kroppen behöver. Får man inte i sig rätt mängd med energi så kommer man köra slut på kroppen. Vilket inte är så bra, men ska försöka se vad jag kan göra för att komma in i mitt intag som jag behöver varje dag! Nu kör vi ett ännu hälsosammare liv. Hitta motivationen och kör på!

Ombre

Ombre - naglar, riktigt snyggt och måste testas när mina naglar är lite längre! Tycker det är superfint att tona färgerna. Man kan använda vilka färger man vill och tona in dem i varandra. Bara man har den ljusaste färgen in mot nagelbanden och sen blir det mörkare ut mot tippen! Finns även videos på youtube hur ma gör, exempelvis här
 
 

Halva veckan

Onsdag - lill-lördag - snart helg! Som sagt redan onsdag och denna vecka bara rullar iväg, vilket är skönt men dock så vill jag egentligen inte ha helg då jag har en tenta på lördagen. Men det kommer nog gå bra! Har pluggat stenhårt igår, tror jag totalt satt 12 timmar. Helt sjukt. Idag blir det att plugga med, intagit arbetsplatsen och ska snart börja igen men tar en paus med att blogga! 
 
Just nu blir det inte så aktivt och roliga saker och läsa om men efter helgen så är jag tillbaks och ska försöka ge mer tips! 

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus